Інститут політичних і етнонаціональних досліджень НАН України ім. І.Ф.Кураса


Бібліотека > Монографії

http://ipiend.gov.ua?mid=11&action=monograph_detail&monograph_id=170


Політичні партії України у парламентській виборчій кампанії 2012 року

Політичні партії України у парламентській виборчій кампанії 2012 року
Політичні партії України у парламентській виборчій кампанії 2012 року / Колективна монографія / За ред. М.С. Кармазіної. – К.: ІПіЕНД ім. І.Ф. Кураса НАН України, 2013. – 400 с.
ISBN 978-966-02-7041-1.

У монографії аналізуються особливості політичного процесу в Україні у рік перед виборами, що так чи інакше вплинули на перебіг електоральних змагань. Чільну увагу приділено специфіці виборчої кампанії, ідентифікаційним стратегіям тих п’яти партій, котрі стали переможцями перегонів – ПАРТІЇ РЕГІОНІВ, ВО «Батьківщина», КПУ, Політичній партії «УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка», ВО «Свобода». Крім того – тим партіям-аутсайдерам, які попри ребрединг, докладання неабияких зусиль для здобуття депутатських мандатів (як Партія Наталії Королевської «Україна – Вперед!») чи значний політичний успіх у попередні роки (як СПУ, Народна Партія) під час виборів 2012 р. зазнали поразки. На прикладі партійного об’єднання (Партії «Об’єднання ліві і селяни») проаналізуємо виборчу кампанію політичних сил, представникам яких, незважаючи на об’єднання партійних ресурсів, подолати виборчий бар’єр не вдалося. Окрему увагу приділено аналізу висвітлення парламентської виборчої кампанії 2012 р. в Україні західними ЗМІ.

ЗМІСТ

Кілька зауважень про особливості передвиборного часу (М. Кармазіна)

Розділ І. ПАРТІЯ РЕГІОНІВ: технології управління процесом виборів (М.Кармазіна)

1. Алгоритм «підкорення» округу (округів)

2. «Розвідка боєм»: вибори як механізм легалізації наперед заданих результатів

3. Усі – до лав ПАРТІЇ РЕГІОНІВ!

4. Мозковий центр партії влади: виборчий штаб

5. Державні інститути і службовці: неподільність законодавчої, управлінської і партійної діяльності

6. Державний і місцеві бюджети як ресурс партії влади

7. .. для «підгодівлі» виборця

8. Інформаційна атака на виборця

9. «Розгін» інформаційного сигналу. Тролінг.

10. Передвиборна програма і кандидати у депутати від ПАРТІЇ РЕГІОНІВ

11. Стигматизовані владою: псевдо опозиційні і непрохідні проекти, «чесні громадяни» й інтелігенція, «само висуванці» на підмозі у ПАРТІЇ РЕГІОНІВ

Розділ ІІ. Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» як базова партія для електоральної діяльності опозиції (Т. Бевз)

1. ВО «Батьківщина» напередодні й у процесі виборчої кампанії 2012 р.: організаційні, ідеологічні і кардові ресурси

2. Труднощі досягнення компромісу у процесі об’єднання опозиційних сил

3. Об’єднана опозиція «Батьківщина» у міжпартійній конкуренції за завоювання симпатій електорату

Розділ ІІІ. Комуністична партія України: між соціалізмом і капіталізмом (В.Яремчук)

1. Комуністи і новий виборчий закон: маневрування між «за» і «проти»

2. Стартові позиції КПУ

3. Комуністи і чинна влада: передвиборчий вияв непримиренної опозиційності

4. Компартія України у «словесних війнах» з опонентами

5. Стратегія і практичні кроки напередодні офіційного старту виборчої кампанії

6. Виборчий марафон: очікування і наслідки

Розділ IV. Політична партія «УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка»: стратегія успіху (О. Рибій)

1. Позиціонування партії у передвиборчій кампанії: складові іміджу, програмні вимоги, особливості діяльності регіональних осередків

2. «УДАР» у процесах міжпартійної взаємодії. Оцінка виборчих результатів

Розділ V. Всеукраїнське об’єднання «Свобода»: шлях здобуття довіри виборців (А. Зуйковська)

1. Всеукраїнське об’єднання «Свобода» на старті парламентських виборів 2012 р. (А. Зуйковська, П. Гай-Нижник)

2. Хід, особливості й результати агітаційної кампанії ВО «Свобода» (А. Зуйковська)

Розділ VI. Соціалістична партія України: очікуваний результат внутрішньопартійної кризи (А. Зуйковська)

1. Специфіка «суб’єктивності» СПУ як учасника виборчої кампанії

2. Ідеологічні засади конструювання ідентичності СПУ

3. Виборча риторика СПУ як спосіб репрезентації ідей і образу партії

4. Особливості взаємодії СПУ з виборцем

5. Ключові події і результати виборчої кампанії СПУ

Розділ VII. «Об’єднані ліві і селяни»: нездійсненний проект (А.Зуйковська)

1. «Об’єднані ліві і селяни»: пошук формату участі у виборах

2. Виборча риторика партії

3. Прояви активності лівих і результати голосування за кандидата від партії

Розділ VIII. Народна Партія: скромні успіхи аутсайдера (О. Рибій)

Розділ IX. Партія Наталія Королевської «Україна – Вперед!»: нереалізована мрія (Т. Бевз)

Підсумки виборів (у цифрах і фактах) (М. Кармазіна)

Вибори до Верховної Ради України 2012 р. у дзеркалі західної преси

1. Особливості висвітлення виборчої кампанії 2012 р. європейськими виданнями (А. Зуйковська, М. Кармазіна)

2. Характеристика публікацій щодо політичних партій та парламентських виборів в Україні у пресі США та Канади (О. Рибій)