ПРОЄКТ REMEMBRANCE IN DIALOGUE ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ТА ОСВІТЯН

19 листопада 2025 року у межах проєкту Remebrance in Dialogue, який організовують громадські організації Інша Освіта та Austausch, було проведено воркшоп для викладачів історії, присвячений дослідженню й викладанню локальних історій Голокосту. Проєкт присвячений збереженню пам’яті про Голокост під час російської війни проти України.

Перед педагогами виступили д-р Наталія Лазар (Музей Голокосту у Вашингтоні) з темою “Викладання історії Голокосту на основі першоджерел та свідчень: педагогічні практики та рекомендації Меморіального Музею Голокосту США” та провідний науковий співробітник відділу етнополітології  нашого Інституту, кандидат історичних наук Анатолій Подольський з темою «Викладання історії Голокосту під час війни: методики та методології». У лекції було зазначено, що в Україні протягом майже чотирьох років повномасштабної війни росії проти України змінилась методологія та методики викладання історії Голокосту, долі українських євреїв в роки Другої світової війни та злочинів націонал-соціалізму. Ці зміни стосуються сучасної війни, коли багато викладачів історії опинились в ситуації схожій на події 85-річної давнини і досвід вивчення історії Голокосту зокрема, допомагає осмислити події російської агресії проти нашої країни.  Накопичений значний досвід вивчення, викладання та збереження пам’яті про жертви Голокосту зараз потрібний для розуміння сучасної війни і майбутнього збереження пам’яті про цю московську жорстоку агресію проти України у ХХІ столітті. 

В межах даного проєкту українська, польська та німецька команди пів року навчались разом на лекціях та під час візиту до Франківська й наразі мають поділитися знаннями з вчительськими спільнотами у своїх країнах. На воркшопі йшлося про методології викладання та підходи до теми під час війни. 

Під час лекції А. Подольського