НАУКОВІ ДОПОВІДІ В АМЕРИКАНСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

Провідний науковий співробітник відділу політичної культури та ідеології нашого Інституту Микола Рябчук виступив з доповідями в університетах США.

Тема доповіді науковця: „Імперське знання й антиколоніальні війни: чого нас навчає українсько-російський “конфлікт””. З нею М. Рябчук виступив 4 листопада – у Південному методистському університеті (Даллас, штат Техас); 10 листопада – у Принстонському університеті (штат Нью-Джерсі).

Південний методистський університет (Даллас, США)

„Імперське знання” доповідач окреслив (за Едвардом Саїдом) як систему наративів, спрямованих на замовчування, применшення та провінціалізацію підкорених народів, перетворення їх на безмовних і практично невидимих на міжнародній сцені, оскільки імперія монополізує право промовляти й діяти від їхнього імені. Російська імперія, наголосив науковець, витворювала й поширювала це „знання” протягом кількох століть за допомогою потужних державних інституцій, трансформуючи його у знання „міжнародне”, засвоєне західними університетами, медіями, масовою культурою й перетворене в „загальновідому” і тому безсумнівну „істину”. Як наслідок, – Захід призвичаївся дивитися на Росію та її володіння крізь призму того „знання”, крізь „російські окуляри”, не розуміючи багатьох важливих речей і належно на них не реагуючи.

Принстонський університет (Принстон, США)

Деградація путінського режиму у фашизоїдну диктатуру і його геноцидна війна в Україні відбулася, великою мірою, завдяки самозатруєнню Заходу тим „знанням”, а відтак – самозасліпленню. Сьогодні мусимо нарешті те „знання” кардинально переглянути – в рамках запізнілої деколонізації західної ментальності та інституцій.