Бушанський В.В. Естетика політичної влади: Монографія.
Бушанський В.В. Естетика політичної влади: Монографія. – К.: Вид. ПАРАПАН, 2009. – 360 с.
ISBN 978-966-8210-73-0
У книзі висвітлюються теоретико-методологічні засади вивчення політико-естетичних феноменів, взаємозв’язок політичного буття та свідомості, вплив міфічного й історичного світоглядів на сприйняття політики, можливість застосування естетичних категорій у процесі аналізу естетичних проявів політики й історичне втілення останніх. Показано, що естетичне сприйняття передусім позначається на становленні владної свідомості. Політико-естетичні феномени сприймаються суб’єктом завдяки механізму принадження, що постає як процес некритичного засвоєння естетичних образів як належних цінностей – мисленнєвих і поведінкових взірців. В історії політико-естетична феноменологія постає у вигляді міфів, телеологічних уявлень, тоталітарних і демократичних ритуалів.
Розрахована на політологів і філософів, а також усіх, хто цікавиться питаннями політичної теорії, історії, культури й зокрема, політичного мистецтва.
ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ I. БУТТЯ ВЛАДИ ТА ЯВИЩЕ ПРИНАДЛЕННЯ
1.1 Влада: феномен буття і свідомості
1.2 Політика, етика, релігія, мистецтво: об’єктивація та відчуження цінностей
1.3 Явище принадження: сила, краса, розумність, святість
РОЗДІЛ II. ФОРМИ БУТТЯ І СВІТОГЛЯДУ: БУДЕННІСТЬ, МІФОЛОГІЯ, ІСТОРІЯ
2.1 Буденність: життя поза політикою. (Досвід аналізу творчості Ісаака Бабеля)
2.2 Міфологічне сприйняття політики
2.3 Історичне сприйняття політики
2.4 Рефлексія буденності, міфології й історії
РОЗДІЛ III. ПОЛІТИКА В КОНТЕКСТІ ЕСТЕТИЧНИХ КАТЕГОРІЙ
3.1 Прекрасне та потворне в політиці
3.2 Піднесене та низьке в політиці
3.3 Трагічне та комічне в політиці
РОЗДІЛ IV. ПОЛІТИКО-ЕСТЕТИЧНІ ФЕНОМЕНИ В ІСТОРІЇ
4.1 Європа в переддень катастрофи: бунт проти християнства
4.2 Естетика революції
4.3 Естетика комуністичного режиму: Владімір Маяковський, Алєксандр Блок, Боріс Пастернак
4.4 Людина й тоталітаризм.
Аналіз конфлікту буденність-політика в романі Боріса Пастернака «Доктор Живаго»
4.5 Естетика тоталітаризму та демократії
ВИСНОВКИ