АКАДЕМІЧНА НАУКА ПІД ЧАС ВІЙНИ: ПОДІУМНА ДИСКУСІЯ В ЦЕНТРАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Провідний науковий співробітник відділу політичної культури та ідеології нашого Інституту  Микола Рябчук взяв участь у зимовій школі, організованій Центральноєвропейським університетом у Будапешті для українських студентів у рамках міжнародної програми „Невидимий університет для України”. На подіумній дискусії „Історія сьогодення: Наратив воєнного часу – між безсторонністю і судженням” він звернувся до проблеми академічної неупередженості під час війни, яку важко зберегти, особливо для українців як безпосередніх жертв російської агресії, а проте яка є обов’язковою передумовою тверезого академічного аналізу і, відповідно, вироблення адекватної політики. На його промовця, ситуація вчених під час війни в емоційному плані справді складніша, ніж у мирний час, проте в суто професійному плані вона є такою ж, тому що дослідники зобов’язані і надалі використовувати ті самі механізми критичного мислення, внутрішньої рефлексії та самоконтролю, які забезпечують академічну об’єктивність аналізу і які є неодмінною вимогою рецензентів і редакторів наукових журналів. Але оскільки всі науковці є водночас громадянами певних країн і всі мають певні погляди, уподобання й почуття, то завжди мають змогу ангажуватися в ширші політичні дискусії у ролі публічних інтелектуалів. Під час війни, такої, як нині, це, напевно, не лише можливість, а й обов’язок.

Після дискусії, на прохання журналу Review of Democracy, Микола Рябчук записав подкаст про особливості української демократії та проблеми, з якими вона стикається під час війни.